אינך אחותי, אינך אבי

אינך אחותי

 

אינך אחותי

ולו מפני שאת מכנה אותי

בלשון אתן

אינך אחותי

ולו מפני שאת יורה בי

את הבליסטראות שלך

מאחורי חומת מגן

אינך אחותי

כי לא דרכת

על רשת הברזל

המפרידה ביני לבינך

אינך אחותי

כי לא דפקת על דלתי

כי לא באת לבקר אותי

כי לא ישבת אתי

כי לא הקשבת לסיפוריי

על הקודש האופף

על יופיו של  הנר הדולק

אינך אחותי

כי לא שאלת אותי

על נפלאות הצדיק

ועל אינסופיותו של האל

אינך אחותי

כי את לועגת לי

מקללת אותי

כי את מקוננת עליי

כאילו מתי

כי את לא בוכה אתי

אינך אחותי

כי אני עבורך

רק נושא לכתיבה

החושף את יופייך

כביכול

את פתיחותך

כביכול

אינך אחותי

כי לפני שעלית לבמה

לא שאלת איפה אני מתחבאת

לא חיפשת אותי

אינך אחותי

כי די היה לך בעמידתך,

בקולך,

כי לא הקשבת לבכיי

ולא ראית את בדידותי

שאולי אינה שונה

מבדידותך

 

 

 

 

אינך אבי

 

אינך אבי

כי אתה לא חושב

על ילדיי,

על מה שיישאר להם

אחרי לכתך מהם,

אינך אבי

כי די לך

בעמדת הנביא

הזועם

הצועק

רע רע רע

קרע קרע קרע

כמו עורב

החג מעל גווייה

אינך אבי

כי לא הושטת לי

לא פרח

ולא תפוח

כי אתה חושב

שאתה טוב ממני

צודק ממני

נבחר ממני

אחד ומיוחד ויחיד

בגלל כל אלה ועוד

אני נאלצת

לשוב ולשאול

העוד אבי חי

העוד חי אבי

 

הערה: השיר אינו נוגע למשפחתי הפרטית אלא לסוגיות שעל סדר היום החברתי.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • shaultweig  On דצמבר 23, 2011 at 8:48 pm

    חני חנוכה שמח

    בפוסט הקודם סיימת בהמלצה על זינגר וכנראה התכוונת לאח ששמו בשעביס. בית קרנובסקי של האח היה מרתק יותר אבל, העבד והאחוזה של בשעביס חשובים יותר. ל בשביס יש נגיעה לשירך הראשון ובו את שואלת לפי מיטב הבנתי מי ראויה להיות "אחותי". אשה חרדית אכן לא יכולה לראות בציפי לבני אחות.

    כאשר קראתי את זינגר הבנתי שיהדות היא עניין הרבה יותר מורכב מהצורה בה פרופ ליבוביץ' ראה אותה. לא מדובר בעם התורה שהפך לעם הארץ. זינגר נותן תחושה שהיתה מראית עין של עם התורה משום שהקהילה היהודית לפני 400 שנה נתנה רשת בטחון שהגנה על היהודים. מי שרוצה לדעת מה היה מצב הגויים שיקרא את העבד. ב"אחוזה" שהספור מתרחש ב 150 השנים האחרונות המסגרת של המדינה יכלה כבר לתת בטחון ,ומכאן לדעתי החילון.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 24, 2011 at 7:31 pm

    היי שאול,
    נכון, התכוונתי לבשביס של האחוזה והעבד
    ואתה צודק, אפילו לא חשבתי על הקשר, אבל הוא קיים.
    מעניין הקשר שאתה עושה בין ליבוביץ' לזינגר, כי בזמן האחרון אני
    מרבה לחשוב על ליבוביץ' ועל התפישות שלו, וגם כאן אתה צודק
    שהתפישה של זינגר מורכבת יותר, כי הוא פחות מתייחס לצד האידאי,
    ויותר לצד האנושי, והצד האנושי תמיד מורכב.
    חנוכה מאיר 🙂

כתיבת תגובה

