המשוררת ואני

המשוררת אומרת
שכדאי מאוד שניסע
לפגישה של
איגוד המשוררים
בתל אביב
מבקשים כסף מהממשלה
היא מסבירה לי
כדי שיהיו עוד קרנות
רוצים אפילו לחוקק חוק שירה
"אבל…" אני מהססת
"בלי אבל,
נוסעים וזהו"
היא פוסקת
ואנחנו נוסעות.

בדרך היא נראית מרוצה
אבל בי מתרוצצים ספקות
אלה הרי אותם אנשים,
אני חושבת,
שגם קודם אחזו בתקציבים,
לכל היותר הצליחו להשתחל פנימה
עוד אחד או שניים,
הם פשוט מבקשים להגדיל עוד יותר
את הכוח,
איך היא לא רואה את זה?
היא כזאת תמימה.

 "ואת כזאת חשדנית"
היא נוזפת בי
כמו מורה בתלמידה
"רואה תמיד
את חצי הכוס הריקה
הם הרי אמרו
שהפעם הם דואגים לכולם, לא?
למה את אף פעם
לא נותנת צ'אנס לבני אדם?"

"טוב טוב, תירגעי,
אני אומרת לה"
ושותקת
ושתינו מביטות בנוף
איך הוא רץ אחורה
בזמן שאנחנו רצות קדימה

בפגישה
למרבה ההפתעה
אנחנו דווקא נהנות
יש אוירה טובה
הגיע אפילו חבר כנסת
נחמד מאוד
הוא מסביר שיש לחוק סיכוי
כי חברי כנסת לא יירצו להיראות
כמי שלא תומכים בשירה
גם המשוררים נראים נחמדים
אבל מסתבר שיש כבר ועדה
שתקבע  מחר סופית
מי יופיע בכנס
ורוצים משוררים מפורסמים
שיביאו קהל
שיביא את התקשורת

"את רואה"
אני לוחשת לה
"הכל כבר סגור,
מקומבן,
זאת אותה שיטה בדיוק,
אותה גברת בשינוי אדרת"
"איך זה שלא הבאתם את זה לדיון במליאה?"
מתמרמר משורר אחד  
"הייתי כאן מהפגישה השנייה
זאת כבר הפגישה השישית
איך זה שאני לא יודע על הכנס?"
"הוא צודק",
אני אומרת לה,
אבל היא רק מסתכלת סביב,
מתבוננת,
הכל מעניין אותה,
חדש לה,
היא כמו ילדה
רואה פתאום
כוכב בחלון

 בבית היא כותבת שני שירים
באחד מהם צצה פתאום גופה
בשני צץ ראש הממשלה
אני לא מבינה
מאיפה כל הדברים האלה
קופצים לה
"אולי נוכל להשתלב
בועדת החינוך"
אני לוחשת לה
כשהיא מניחה על השידה
את הכתר
ממלמלת
"מחר יהייה יום חדש"
נרדמת

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רחל פרומן קומלוש  On דצמבר 15, 2011 at 8:34 pm

    שיר שנון וכן.לאיגודים ומפלגות יש אופי קבוע לצערנו-מאבק על כוח שליטה ומשאבים,לפעמים יש גם הישגים אבל בעיקרון -מי שרוצה לשמור על עצמאותו מתקשה להשתלב במסגרות כאלה ולהתעלם מהסיעתיות הבלתי נמנעת.כל הכבוד למי ששומר על האינדיבידואליזם שלו בגל ההתקרנפות שבו אנו חיים כיום.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 15, 2011 at 9:40 pm

    תודה רבה לך, אחותי. אכן עידן קשה, אבל תאמיני לי שהייתי שמחה אם
    היה קם איגוד שבאמת היה משנה דברים באופן מהותי. אם הייתי מתרשמת שכך אכן קורה הייתי מצטרפת אליו בשמחה, אלא שלצערי אני רואה כאן אותה התנהלות ישנה ולא אהובה.
    את מוזמנת לבקר בבלוג השני שלי ב"בבננות" שם התפתח דיון מעניין עם אנשים מהתחום, ושוב תודה לך על הפרגון, זה לא מובן מאליו:)
    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=22277&blogID=251

    • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 12:13 am

      לפחות יצא מאיתנו שיר יפה (לא היחיד, יצא עוד שיר נגדנו שהיה יפה כשיר).

      • גיורא פישר  On דצמבר 16, 2011 at 1:51 pm

        יתכן ואני מנכס לעצמי ,שלא בצדק ,את השיר שצ'יקי הגדיר כ"יפה כשיר".
        אם כך, אני רוצה לציין שהביקורת בשיר היא ביקורת ואירוניה עצמית. יש לקרא אותו כאילו: לא הזמינו אותי לחתונה,למסיבה, לכנס, לועד הבית וכו..
        או ,כמו שכתבה לי ידידה, שלא בענייני משוררות וקראה את השיר בקובץ ששלחתי לה:

        יש בחיים מצבים קלי ערך ,אבל הבן אדם משקיע בהם אנרגיה מיותרת ומחפש איך להרגיז את עצמו.
        השיר הזה נכנס בול לנישה הזו.הוא כל כך נכון ומצחיק וכל מי שהיה במצב דומה מזדהה מאד.

        http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=22276&blogID=236

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 3:52 am

    אתה יודע מה, צ'יקי, שאפו לך על הפרגון.
    אתה מוזמן להעלות את השיר באתר המאבק
    כולל לינק לתגובות בשני האתרים.
    אתה מוזמן להעלות גם ב"מעיין"
    ויש לי עוד שיר שאעלה בהמשך – כנ"ל לגביו.
    בוא נבדוק עד איפה מגיעה הפתיחות שלך.
    אשמח גם לקרוא את השיר מעל במה בכנס הבא של ה"איגוד"
    כאורחת. כי הרי האיגוד הוא לכלל המשוררים, לא?

  • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 6:31 am

    כן, האיגוד הוא לכלל המשוררים, זה הרעיון: לא עוד כל אחד חושב רק על עצמו, ואם יקרא או לא יקרא שיר בכנס, אלא פעם ראשונה אנשים חושבים על השירה כקהילה ואיך לקדם אותה קדימה.
    ואתמול קרא יונתן ברג שכתב גם שיר נגד האיגוד, כשהוא מוגדר כ"אופוזיציה". וגם אורי הולנדר שכתב נגדנו הוזמן, או שתכננו להזמין אותו. וכמובן שיש לינקים גם למאמרים נגד ההתארגנות באתר שלנו. הביקורת היא למעננו לא נגדנו.

    אשמח אם תאשרי את תגובתי המפורטת בבננות.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 6:41 am

    הגיעה תגובה ריקה ל"בננות" אז כדאי שתשלח עוד פעם. לגבי לא כל אחד חושב על עצמו: יש טעם לפגם בכך שחברי ועדה שקובעת מי יופיע בכנס – מופיעה בעצמה. יש כאן ניגוד אינטרסים. זה לא מקובל. ברגע שאתם – מארגני האיגוד – תסיטו את עצמכם מהבמה ותאפשרו לאחרים להופיע, אני אתחיל להאמין שאתם לא חושבים על עצמכם. עד אז אלה מילים ריקות ובטלות.
    יש עוד בעייה. יש אנשים שצריכים לשלוח שירים לועדה,
    ויש אנשים שהועדה פונה אליהם ולא מבקשת לראות שום שיר שלהם.
    איך זה בדיוק מסתדר?
    כי לא השירים חשובים לכם, חשוב לכם האגו, הכוח.
    האם אגי משעול שלחה שירים לועדה? רחל חלפי?
    כן לא שחור לבן
    האם השיר שלי עלה באתר המאבק עם לינקים לתגובות?

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 6:50 am

    או שאולי יש איזו ועדה שאני צריכה לפנות אליה כדי שהשיר יעלה? 🙂

  • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 7:37 am

    הי חני, כדאי לך לבדוק ברשימה שוב: לא קראתי בערב אף שיר או אפילו בית בכנס. תסתכלי על הרשימה. יש בה את מתי שמואלוף? את עדי עסיס? את גלעד מאירי? את נועה שקרג'י?
    רק אתקן, לא ביקשנו לשלוח שירים לועדה. אלא נתנו למשוררים שבחרנו לבחור בעצמם, אנחנו סומכים עליהם.
    אבל אני רוצה לחזור לעניין העקרוני ולביקורת שלי על מה שכתבת: אי אפשר לחשוב על המאבק רק בעניין של אם נתנו לי לקרוא, אז זה מאבק טוב וכל הכבוד להם, ואם לא, אז מדובר בועדה שחורה, חרפה לשירה העברית וגרפומנים כמו שכתב אצלך מישהו (שמות לדוגמא: יודית שחר, מאיה בז'רנו, ארז ביטון, טל ניצן, מיכל דר, אפרת מישורי, מרחב ישורון. גרפומנים?). כל הרעיון הוא שהתקופה הזו נגמרה: עכשיו לא כל אחד לעצמו. זה המשמעות העמוקה של איגוד כללי.
    מה שחשוב זה שבחרנו רשימה פלורליסטית מאוד לטעמי, מכל הארץ, מבוגרים כצעירים, מוכרים כפלמונים, הצגנו את השמות באתר, שם יכולת להגיב לה, עשינו הצבעה אם לאשר את השמות במליאה, והשמות אושרו כמעט פה אחד. אמנם לא היית ברשימה, אבל עוד מאות משוררים (כמוני, למשל). היה גם שלב של מיקרופון פתוח. כך שאם היית באה, בוודאי היית קוראת.
    לגבי פרסום השיר בבלוג, גם ציפי שחרור הציעה שיר בעד המאבק והוחלט לא להכניס. זה לא קשור לבעד או נגד. כרגע, אנחנו לא רוצים לפרסם שם שירים, כי זה פתח לכך שאנשים פחות מוכשרים ממך יעלבו שלא מכניסים שירים שלהם לאתר. בשל כך, האיגוד גם לא ידפיס ספרים, אסופות וכו', הוא איגוד מקצועי שנועד לדאוג למשוררים ולא לבחור אותם. במקרה הזה, היה נראה פספוס לעשות אירוע שירה בלי שירה בכלל. גלעד מאירי הציע שלא יהיו שירים, אולי צדק, אם אנשים נפגעו מזה כל כך שהם לא ברשימה.
    לאתר אנחנו מכניסים בוודאי את כל הביקורת. העלינו לאתר את הביקורת של עודד כרמלי נגדנו בטיים אאוט, שהיתה קשה יותר. כי ירצה או לא ירצה, אנחנו מייצגים גם אותו (וגם אותך). אם יהיו יותר תקציבים לשירה, הם יזרמו גם לכתב העת המוצלח של כרמלי. חפשי את 'פולמוס טיים אאוט'
    http://poetry4rights.wordpress.com/%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%91%D7%A7/

    בבננות, כתבתי טקסט של כאלף מילה תגובה מפורטת ועניינית לכל טענה שאת ושהטוקבקיסטים כתבתם. תיקנתי הרבה נתונים לא נכונים בטוקבקים, גם על המאבק וגם על שירון המהפכה שלא קשור למאבק, חלקן על גבול ההשמצות (לא פרסמנו קול קורא לשירון המהפכה!? היה בידיעות אייטם עם אימייל ותלינו פוסטרים ברוטשילד ובמאהלים אחרים בארץ. ולמה את חושבת שזה מכספך? זה משהו שעשינו מכספנו ולא קיבלנו עליו שקל).
    ועל אף כל אלה ועל אף חוסר הפרגון, אני אסיר תודה שכתבת מה שכתבת, וכמובן על השיר. כי זה תמיד נמצא בראש, איך לדאוג לשמור שהמאבק לא יסתאב.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 8:19 am

    הי צ'יקי, התגובה שלך צדקנית ולא מקובלת עליי.
    זה לא רק עניין של קריאת שיר – זה עניין של בכלל להופיע על במה,
    לעמוד באור הזרקורים – ומי כמוך יודע למה הכוונה.
    אני מתנצלת על זה שאני לא קוראת ידיעות באופן קבוע,
    וגם לא גרה בתל אביב.
    למה היה קשה לך להעלות קול קורא כאן ב"רשימות" או אצל מישהו ב"בבננות"? כשאתה באמת מעוניין לפרסם משהו אתה יודע מצויין איך לעשות את זה.
    ואיפה היה קול קורא לכנס? איזו מין פתיחות זאת כשיש ועדה מסדרת
    מה זה חזרנו לימי מפא"י של מיני ועדות מסדרות?
    אתה באמת לא מבין שזה בעייתי או שאתה עושה את עצמך?
    אני חושבת ששירון המהפכה מומן מכספי ציבור,
    מה זה "כספנו" זה כסף פרטי של מישהו?
    אפשר לדעת של מי?
    אני לא אחראית על התגובות בבלוגים שלי,
    אבל נותנת להן מקום בדיוק כמו שאתה נותן לכלמיני תגובות מקום בבלוג שלך. לגבי שירה זאת או אחרת מה יחסי אליה אכתוב אם אכתוב בצורה רצינית ומסודרת. אני לא מחלקת ציונים למשורר או משוררת זה או אחרת.
    הכנסתם לאתר מיני כתיבות קודם ופתאום לא? למה קודם לא חשבתם שמישהו יכול להיעלב שאתם לא מפרסמים משהו שלו?
    כיוון שהתגובה ל"בננות" הגיעה ריקה ואני מבינה שאין לך כוח לכתוב שוב, אפנה משם לכאן.
    זה לא עניין של פרגון או חוסר פרגון.
    תאמין לי שבאתי עם נכונות רק שראיתי דברים שהפריעו לי,
    ואני חושבת שכדאי שתתייחס בצורה עניינית, כפי שגם אני משתדלת לעשות.

  • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 8:57 am

    1. עובדתית, היה קול קורא אצלי ואצל מתי שמואלוף ברשימות. הנה לינק. היה קול קורא בעיתונות, בפורטלים, ובאוהלים ברחבי הארץ כדי לפתוח לאנשים שלא יודעים שהם משוררים. זה רק אחד מהנתונים הרבים הלא נכונים שפרסמת. הנה לינק ברשימות שאת טוענת שלא היה:
    http://chicky00.wordpress.com/2011/07/24/tentpoet/
    ואני יכול להביא לך עוד המון מקומות שכתבנו. המטרה היתה שיהיו כמה שיותר שירים שנבחר מתוכם, וכמה שיותר מגוון. ואכן, האסופה היתה הצלחה גדולה.

    2. האסופה לא מומנה בשקל על ידי משלמי המסים, אלא ממכירות, כסף של פרסומות מסחריות במעין, גרילה תרבות שלא נתמכת על ידי המדינה, מאתגר, ומכסף פרטי שלנו כאנשים עובדים. כך גם לגבי האסופה 'אדומה' ו'לצאת'.

    3. יש כמה ברירות לארגן הקראת שירה. אחת היא על ידי אדם יחיד, או שניים (למשל במעין זה מה שקורה). שניה היא על ידי כמה עורכים שאושרו דמוקרטית בהצבעה, כמו שאנחנו עשינו במקרה הזה. שלישית, שכל אחד קורא. האם את מציעה שהמשוררים יבחרו בהגרלה?
    לכל אחת מהשיטות יתרונותיה. לא רצינו שיהיה עורך אחד כמו שאת מציעה אולי, אלא הרבה קולות. ועדיין, תמיד אנשים יפגעו מכך שהם לא מוזמנים, בכל דרך. אירועי גרילה אגב פועלים כך שכל אחד יכול לקרוא, וגם על כך יש תלונות.

    בקיצור, בוודאי אנחנו עושים טעויות, שאליהם בכלל לא התייחסת. היו בעיות בכנס, ויש בעיות באיגוד. בכל עשיה עושים טעויות, בוודאי עשיה בתולית כזו. קל להשמיץ, לפרסם עובדות לא נכונות, אבל בגלל סכינאות כזו אין חשק לפעול יחד לשיפור המצב, בגלל זה שכל אחד חושב רק על עצמו ולא אכפת לא מאחרים, מצב השירה הדרדר למצב שכל תקציב השירה בישראל בשנה הוא פחות מרבע מממשכורת שנתית של מנכ"ל בנק. ובגלל זה, משוררים טובים משלמים על הוצאת ספריהם.
    אסיים במילים: אם נתנצח, לא ננצח.

    • אישה  On יולי 17, 2012 at 1:33 pm

      חני תרימי את האף ומהר.אינך זקוקה לאימות מאחד כמוהו.האגו שלו מדבר בשם השירה ולהיפך.נראה כי מידת ענווה אין לו והוא נהנה להתרברב בכך.בהצלחה לך חני.

      • חני שטרנברג  On יולי 18, 2012 at 11:55 am

        אישה, כתבתי את השיר מתוך קושי שחשתי בהתנהלות הכללית. צ'יקי הגיב כאן כאחד המארגנים ונדמה לי שבהמשך הביע פתיחות לביקורת, מה שמעיד בכל זאת על מידה של ענווה. בכל מקרה נגעו ללבי התמיכה והעידוד כלפיי ועל כך הרבה תודה לך.

  • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 9:14 am

    תיקון ליפסוס: בגלל שכל משורר חושב רק על עצמו ולא על הקהילה סביבו כקבוצה, מצב השירה הדרדר למצב שכל תקציב השירה בישראל בשנה הוא פחות מרבע המשכורת שנתית של מנכ"ל בנק.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 9:30 am

    או קיי, צ'יקי, לוקחת חזרה את המילים
    שלי בנוגע לקול קורא לשירון. זאת אני
    שלא ראיתי. קבל את התנצלותי. לגבי המימון: לא היו כתבי עת שהשתתפו?
    לגבי הקראת שירה – קודם כל צריך לתת לאנשים את הזכות לדעת שעומדת
    להיות הקראה כזאת – לכלל המשוררים שלהם מבקשים לדאוג.
    החלטתם ללכת על מפורסמים שיביאו תקשורת? תנו גם במה חדשה לאנשים
    שאף פעם לא הופיעו. תנו לאנשים שאתם רוצים לייצג את ההרגשה שהם
    חשובים, ולא אתם והתקשורת.
    עכשיו בקשר לטיעון האחדות: תקשיב, כל מי שבשלטון רוצה אחדות ושלא
    יפריעו לו. זה גם מה שביבי רוצה – למה אתה לא מסכים?
    כי יש לך ביקורת נכון ואתה רוצה להשמיע אותה,
    אז זה גם מה שאני רוצה לעשות.
    אתה יודע מה, בדיוק להיפך. רק אם יהייה שיח אמיתי פתוח ונוקב יוכל אולי לחול שינוי אמיתי, ואת הסיסמה שלך אתה יכול להעביר ישירות
    לברק ולביבי. אני בטוחה שהם ישמחו לאמץ אותה.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 9:55 am

    ודרך אגב שלחתי תגובה עם לינקים לבלוגים
    לאתר המאבק. מה זה, גם תגובות אתם כבר
    לא מעלים כדי שאף אחד לא ייפגע?

  • צ'יקי  On דצמבר 16, 2011 at 10:06 am

    1. מקבל את התיקון. אנחנו משוררים, ולא אנשים של עובדות, אלא של קריאה בין השורות.
    2. המימון לחלוטין לא היה ממשלתי. דקה לא מקבל מימון, ערב רב לא מקבל מימון (שניהם עניים ולא שמו כסף על האסופה), אתגר קומוניסטים וגרילה תרבות לא מקבלת מימון ממשלתי. מעין השתמש בעודפי כסף מהפרסומות, ממכירה של עותקים וממכירת הצגה כדי לממן את האסופה החשובה הזאת. שמנו כמובן גם מכספנו האישי למוניות, שליחויות ולכל מיני דברים קטנים. ובכיף. זה היה שווה כל שקל. כולנו התנדבנו כמובן, כלומר עבדנו שעות ארוכות בחינם. ואגב – גם ללי ציפי מיכאלי הוציאה אנתולוגיה של התנגדות, שכולה היתה על חשבונה האישי. אני חושב שהתבלבלת עם מוסף המהפכה שעשו במאזניים. אז הנה, מצפה גם כאן לתיקון.
    3. מה הכוונה מפורסמים שמביאים תקשורת? שוב מדובר בעובדות לא נכונות. היה מגוון של משוררים מוכרים ולא מוכרים, והיתה גם הקראה חופשית ומיקרופון פתוח כל הערב של מחתרת הפנינה עם משוררים ומוזיקאים לא מוכרים. והיתה מכירה של ספרי שירה שלא נמכרים בחנויות כי השירה נידחת.
    הנה רשימה של משוררים נורא מפורסמים שקראו או הוזמנו: לורן מילק, אביה בן דוד, רון דהן, יונתן ברג, יעל בירנבאום, שי אריה מזרחי, מעיין לוי, מרחב ישורון, ננו שבתאי, מרוואן מחול, מאיה ויינברג, עמית אדלר, רותם מלנקי, נעם לוי, לילך ובר, תהל פרוש, ג'וני ספקטור, ראג'י בטחיש. אז נכון שהיה חשוב לנו שיקראו גם שמות, אבל האם רצית שכנס חרום יהיה נטול לגמרי משוררים מוכרים?
    4. לא דיברתי על אחדות, אלא על איגוד. איך יכולה להיות אחדות עם כזה מגוון של אנשים מסגנונות שונים ותרבות עבודה אחרת וגישות שונות כל כך לשירה. אבל איגוד מהגדרתו הוא פעולה יחד כדי להשיג משהו משותף. יכול להיות שזה לא אפשרי לפעול יחד כשמדובר במשוררים שמבחינתם 'יחד' ו'אנחנו' הם מלים גסות. אבל אני מאמין שזה אפשרי. ואתמול, מי שהגיע, גם אם לא קרא, ראה שזה אפשרי.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 10:54 am

    אין בעייה. אני אפילו שמחה להתנצל.
    כמובן שיכולתי לרשום גם אני כאן
    רשימה נגדית ולעשות בהזדמנות הזאת
    קצת יחסי ציבור לאנשים אחרים, אבל
    תעזוב, צ'יקי, אני לא בעניין של
    שמות כרגע אלא בעניינים עקרוניים.
    באיגוד מותר גם להעביר ביקורת, אם
    זה לא איגוד ברוסיה הסובייטית, אז
    לא הבנתי מה לא בסדר בזה.
    ואשמח מאוד לראות את התגובה שלי עולה
    באתר המאבק. הייתי הוגנת איתך,
    צ'יקי, אפשרתי לאנשים גם ב"בננות"
    לראות את התגובות שלך. אני מצפה
    למינימום הזה גם ממך.
    תן לתגובה שלי לעלות באתר של המאבק,
    כדי שאנשים ייחשפו גם לצד הזה שלו.
    זה יהייה צעד בונה אימון.

    • רועי  On דצמבר 16, 2011 at 11:15 am

      זה לא ביקרת מה שעשית אלא השמצה ולשון הרע, ואח"כ גם הפעלת מניפולציה וסחטנות.כל זה בגלל שלא הזמינו אותך לקרא? כמה פתטי!

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 11:04 am

    אוקיי. ראיתי שהתגובה עלתה. עכשיו אני מבקשת
    שאם בכל זאת תחליטו להעלות שוב תכנים
    תעלו גם את השיר, ויופיע עוד אחד אתה
    מוזמן לקרוא גם אותו. אשמח אם תעקוב.
    ותאמין לי שגם אני חושבת על הקהילה,
    רק שיש לי כנראה מחשבות שונות משלך.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 11:48 am

    אני מודה לך רועי על הניתוח הפסיכולוגי. אתה אף פעם לא טועה?
    אתה יכול אפילו לתבוע. לפי החוק החדש תוכל לקבל הרבה כסף.
    זכותי לבקש לפרסם את השיר – זה הרי מה שכולם עושים, לא?
    מבקשים. חשבתי שבגלל שהשיר יפה כדאי לפרסם אותו בעוד אתר.
    זה הרי דבר טוב לפרסם שירים יפים, אתה לא חושב?
    למה סחטנות? למה מניפולציות?
    אבל כבר לא מפרסמים יותר תכנים באתר.
    חבל.

    • רועי  On דצמבר 16, 2011 at 12:06 pm

      תמשיכי בכוון הזה,יום אחד באמת תחטפי תביעה, שייהיה בהצלחה

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 1:02 pm

    אני אמשיך, אל תדאג, אבל לך אני ממליצה לא לחכות. למה סתם לאיים?
    בהצלחה גם לך 🙂

  • חני שטרנברג  On דצמבר 16, 2011 at 3:05 pm

    היי גיורא,
    גם אני חשבתי על השיר שלך שמיד דיבר אליי, גם בהקשר הנוכחי,
    אבל כמו שאתה כותב לא בהכרח במקרה הזה. תודה שהבאת אותו גם לכאן.
    אותי יותר הרגיזה ההתנהלות, ולא הזמנה כזאת או אחרת, או
    העלאת השיר לאתר כן או לא – אלה העניינים באמת קלי הערך,
    אם כי לא נכחיש את קיומם.
    אבל בהחלט עזרה לי התגובה שלך – מכניסה
    לפרופורציות – אז תודה לך ושבת שלום. נקווה לשלום.

  • שא"מ  On דצמבר 18, 2011 at 9:58 am

    היי חני, כן, התמרמרתי, בסוף נענו להתמרמרותי וקראו ערב רב של משוררים, או בשדרה או בכנס עצמו (כמובן שבכנס עצמו קראו המפורסמים יותר), אבל בסב"כ הקראת השירה הייתה זניחה. אני בחרתי לקרוא את שני השירים הראשונים שפרסמתי בכאוס. אמשיך להגיע, לנסות ולפעול, כי זה מאבק שנוגע לכולנו.

  • שא"מ  On דצמבר 18, 2011 at 9:59 am

    בסב"כ = בסה"כ

  • חני שטרנברג  On דצמבר 18, 2011 at 11:00 am

    היי שי,
    ראית איך נכנסת לי לשיר? כן, חשבתי שצדקת, ואני שמחה שהתמרמרת,
    ושהצלחת. בשיר ניסיתי לתאר את השיטה. אתה היית שם, אז יכולת להתמרמר, אבל יש אנשים שלא היו ולכן לא ניתנה להם אפילו ההזדמנות
    להתמרמר. האנשים האלה צריכים להיות בראש מעייניכם, כי זה הציבור
    שאליו אתם פונים. זה הציבור שרחוק מהצלחת ומהמרכז וצריך להיאבק בשבילו. יש משוררים שאפילו לא יכולים להגיע לתל אביב – מי ייצג אותם? מישהו צריך לדאוג לאינטרסים שלהם, אחרת מנציחים אותה שיטה –
    את השיטה שבה בעלי הכוח דואגים קודם כל לאינטרסים שלהם,
    ומהבחינה הזאת גם אתה בעל כוח ולו מפני שאתה נמצא במפגשים
    ויכול להתמרמר, אבל צריך להתמרמר גם בשביל אנשים
    שאפילו לא נמצאים, וחשוב שמשוררים יעשו את זה. זאת באמת תהייה
    פריצת דרך – קודם כל פנימית אבל גם חיצונית, חברתית, כי הדברים קשורים. אתם צריכים לחשוב על משורר שיושב לבדו בחדרו בצפון ואין
    לו אפילו כסף להגיע לתל אביב. שימו אותו לנגד עיניכם, פעלו בשבילו,
    אל תצפו מהממשלה שתפעל – תעשו את זה אתם, תהיו אתם השינוי ותגרמו לשינוי.
    אני לא נגדכם, לא נגד המטרות, אלא נגד הדרך כפי שראיתי אותה בפגישה.וכל הכבוד לך שהתמרמרת. הערכתי אותך מאוד על זה, אבל עכשיו
    צריך להרחיב את ההתמרמרות לקהלים נוספים. זאת דעתי.
    אם הובנתי לא נכון חשוב לי לתקן את הרושם: אני לא נגד המאבק,
    אלא נגד הדרך כפי שראיתי אותה – אני יודעת, זה דרכו של עולם,
    אבל משוררים הרי נאבקים גם נגד דרכו של עולם, לא?
    אז זה צריך להתחיל קודם כל בבית פנימה ואני מאחלת לכולכם הצלחה.
    בגדול: אם אתם יוזמים אירועים כנסים חוברות לא יודעת מה –
    תנהגו בשקיפות, תנו הזדמנות גם לאותו משורר שיושב בצפון,
    תקראו את השירה שלו – לא אצלו בפריפריה אלא אצלכם
    – במרכז. תנו לו מקום.

  • שא"מ  On דצמבר 18, 2011 at 11:21 am

    היי חני. כן, ראיתי. את צודקת בכל מילה. אני, לפחות, אשתדל לפעול למען ייצוג לכל משורר ומשוררת.

  • chicky00  On ינואר 11, 2012 at 11:05 pm

    חשוב לי רק לציין אולי באיחור שאני לא אותו רועי שכתב את הטוקבקים הזועמים, אלא מישהו אחר.

  • חני שטרנברג  On ינואר 11, 2012 at 11:28 pm

    תודה צ'יקי. הבנתי מיד שזה לא אתה. שזה לא הסגנון שלך. אני גם מצטערת אם חשת מותקף או אם נפגעת באופן אישי. זאת לא היתה הכוונה שלי. התייחסתי להתנהלות, ובאופן אישי אני מאחלת לך הרבה טוב והצלחה.

כתיבת תגובה

