ראיתי ושמעתי את אביגדור פלדמן אומר

ראיתי ושמעתי את אביגדור פלדמן אומר: "אני האחרון שאזלזל בבית המשפט" (תוספת עווית קלה המיועדת למביני דבר) "אבל אני תוהה האם הרכב שופטים אחר היה מגיע לאותה מסקנה".

וחשבתי לעצמי: "אני האחרונה שאזלזל בנשיא המדינה", (תוספת עווית קלה המיועדת למביני דבר) "אבל אני תוהה האם הרכב אחר של עורכי דין היה מגיע לאותה הרשעה."

ויש לי גם שאלה: באיזה שואב אבק השתמשתם אתם, סנגוריו של קצב,  כדי למחוק את כל הספקות מעדויותיו? באיזה מספריים השתמשתם כדי לגזור לקרעים את עדויותיהן של המתלוננות שהיו כזכור "מלאות חורים"?

ההיבריס הוא שהפיל את קצב, מנע ממנו  להסכים ללבוש את עסקת הטיעון שתפרו עבורו חייטיו הממולחים, והוא ניכר מאוד גם בסנגורו כשהתראיין היום בטלוויזייה.   

כשראיתי את פלדמן אמרתי לעצמי: "דוד ליבאי הוא אדם חכם" כי אדם חכם הוא זה שלא נופל לבור שממנו הפיקח מנסה (בינתיים ללא הצלחה) להיחלץ.  

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נעמה  On דצמבר 30, 2010 at 8:47 pm

    לא ראיתי את פלדמן, שמעתי אותו ברדיו (במהדורת החדשות של הטלוויזיה המשודרת שם). חלקלק כצלופח, כרגיל, ומתבשם מעצמו, כרגיל, אבל דבריו גובלים בזילות בית המשפט.
    אבל פלדמן לא רואה בתיק הזה טעות. הוא רואה בו כבוד, כמו שאמר כשנכנס אליו. ובעיקר הרבה פרסום עצמי.

  • פיליפ  On דצמבר 30, 2010 at 9:35 pm

    מה אכפת לפלדמן? עשה ימבה כסף מהתיק הזה.

  • hanist  On דצמבר 30, 2010 at 10:45 pm

    כן, נעמה. פלדמן אוהב להשוות את עצמו לקאפקא, אבל אין לי ספק שקאפקא לעולם לא היה לוקח על עצמו תיק שכזה, כי לא היה מסכים לקחת חלק בעשיית עוול שכזה. בעיניי הוא האנטיתזה לקאפקא. חסר לו מאוד מה שהיה לקאפקא: חכמת הלב. הדבר בא כמובן לידי ביטוי גם ביצר הפרסום.

  • hanist  On דצמבר 30, 2010 at 10:46 pm

    צודק, פיליפ. באמת לא אכפת לו. גם אני חושבת ככה.

  • ליאור  On דצמבר 31, 2010 at 1:47 am

    מה שלי זכור זה ששמעתי את ציון עמיר אומר "רציתם? קיבלתם".

  • hanist  On דצמבר 31, 2010 at 6:52 am

    ליאור,
    מה שטוב באמירות מהסוג הזה, זה שניתן לומר אותן גם הפוך: "רציתם את התיק הזה? קיבלתם!" הבנאדם פשוט לא יודע להפסיד, וכמובן שהוא צריך להמשיך לשרת את המלך, לנסות לתפור עבורו שוב בגדים חדשים. כפי שהוא כתב בפוסט שחלי הפנתה אליו (מומלץ מאוד, אגב) אין לבוא בטענות אל אדם שהוריו ניצולי שואה כשהוא מנסה בכל הכוחות שנותרו לו בעקבות הטראומה להתפרנס…

  • hanist  On דצמבר 31, 2010 at 6:56 am

    מדהים, חלי. האמת היא שאחרי שקראתי נזכרתי כמה הפוסט הזה הדהים אותי כבר אז, בזמן שנכתב, וכמה הדהימו אותי התגובות של המתרפסים למיניהם בשל יכולותיו הספרותיות. אם את שואלת אותי אז אנשים שאינם קוראי ספר בעצמם או אינם בעלי כישרון כתיבה תולים באנשים שקוראים וכותבים תכונות מוסריות שאין בהם, אבל קריאת ספרים או כתיבה לא הופכת אנשים לבני אדם והנה – שחור על גבי לבן – ההוכחה.

    • תמי  On ינואר 5, 2011 at 10:59 am

      חני יקרה, כל מילה בסלע – גם ברשימה וגם בהתיחסות לכישוריו הספרותיים של העורך דין פלדמן. אכן יופי וכשרונות מפילים ברשת את הצופים והמאזינים

  • פיליפ  On דצמבר 31, 2010 at 3:56 pm

    אני לא בטוח שהבנת אותי. ראשית, כל אחד זכאי להגנה משפטית הטובה ביותר שביכולתו לקבל. שנית, כפי שאומר פלדמן ובצדק, עד שאין הכרעת דין (וגם אחריה למען האמת), העובדות לאשורן בדרך כלל לא ידועות לאיש. מכאן, אין להלין עליו כי לקח את התיק הזה. זה מקצועו וזה שירותו (ממש כך) את השיטה המשפטית הדמוקרטית החשובה כל כך לכולנו. למעשה לו היה מסרב לקחת את התיק הרי הוא חורץ דין ללא משפט. אני חושב שאפשר להקביל את זה לרופא המטפל במחבל או רוצח פצוע. לא היית מצפה שהרופא יסרב לטפל נכון? ברמה המקצועית, פלדמן עשה ימבה כסף וגם שילש וריבע את יוקרתו המקצועית (הרי השיג לקצב עסקת טיעון חלומית. לא אשמתו שהלקוח שלו אויל).

  • hanist  On דצמבר 31, 2010 at 4:08 pm

    הבנתי אותך מצויין, פיליפ. האם לדעתך כשדוד ליבאי סרב לקחת את התיק הוא חרץ דין ללא משפט? האם לעורך דין אין זכות להחליט אילו תיקים הוא לוקח? או לא לוקח? האם אביגדור פלדמן לוקח כל תיק של כל מי שפונה אליו? וביחס לדימוי שהבאת…מחבל או רוצח פצוע…נו באמת…קשה לי להאמין שאתה עצמך מאמין שיש דמיון בין המצב שבו היה קצב לבין המקרים האלה. מי שהיו פצועות, והדבר מתברר גם עפ"י הכרעת הדין, היו דווקא המתלוננות. יפה היה עושה פלדמן אם היה מעניק את שירותיו להן, אולי אפילו בחינם כפי שנהג במקרים שהוא אוהב כל כך להתגאות בהם.
    ולעניין היוקרה: הערכתי שונה משלך. להערכתי יוקרתו נפגעה מאוד. ימים יגידו. בנוגע לכסף אתה בודאי צודק, ולכך התייחסתי בתגובתי הקודמת.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 31, 2010 at 4:37 pm

    ובנוגע ל"עובדות לאשורן". אני מסכימה אתך שהחיים הם ראשומון – אנשים שונים מסוגלים לראות אותו אירוע באופנים שונים. ייתכן שפלדמן האמין (ואולי עדיין מאמין…) שקצב חף מפשע, אם כי קשה לי להאמין שאדם פיקח כמוהו לא ראה ולו חור אחד בגרסתו של מרשו. עובדה שתפר עבורו עסקת טיעון. ואם ראה – למה פגע לאורך כל הדרך במתלוננות? זה בעצם הדבר שהכי מכאיב לי בהתנהגות שלו. הפגיעות האלה שלו לא היו הכרחיות. הן היו חלק מניסיון לערער את בטחונן ואמינותן – זאת בעצם האסטרטגייה של כל המהלכים שלו וגם של הלקוח שלו – ערעור מערכת החוק שהם עצמם בשר מבשרה. עכשיו השופטים לא מספיק טובים, כי השופטים היחידים הטובים בעיניו הם אלה שיקבלו את גרסתו.

  • פיליפ  On דצמבר 31, 2010 at 7:08 pm

    אין לי מושג למה ליבאי ויתר. את מניחה כפי הנראה שויתר בגלל הסרחון. יתכן שויתר כי ראה תיק אבוד, יתכן שויתר משיקולי מוניטין (הוא מעדיף ליצור לעצמו שם של מומחה לעבירות צוארון לבן, כלכליות וכאלה), יתכן שויתר משום שההשקעה הנדרשת בתיק לא הצדיקה בעיניו את ההכנסה הכספית הצפויה. אני חושב שערך דין צריך לסרב אידאולוגית לתיק רק אם הוא חושב שסלידתו מלקוחו או שהשקפת עולמו ילולים לפגוע בייצוג. כל סירוב אחר הוא פגיעה באתיקה של המקצוע ופגיעה בשיטת המשפט הקובעת כי כל אדם זכאי עד שהוכחה אשמתו וכי כל אדם זכאי לייצוג משפטי (הרי אם פלדמן היה מוותר מישהו היה צריך לעשות את העבודה נכון? למה להפיל על אחרים את ה"בעיה המצפונית"? זה בסך הכל לגלגל את הכדור למישהו אחר. אני בהחלט חושב שההשוואה לרופא היא במקום. אתיקה מקצועית.

  • חני שטרנברג  On דצמבר 31, 2010 at 7:23 pm

    טוב, כנראה שלא נסכים היום. היה מעניין לראות שוב את פלדמן בחדשות ולשמוע שאם בית המשפט יכריע כנגד קצב הוא עלול לאבד את אמונו במערכת המשפט. אתה מאמין שהוא באמת יעזוב או שזה סוג של איום שאמור נורא להפחיד מישהו? אני מהמרת על האפשרות השנייה.
    היתה מעניינת גם המטאפורה בעניין הדלעת…

להשאיר תגובה

