איפיגנייה

לפעמים יש לי הרגשה שאני רצה אחרי עצמי. עוד כשהיצגתי את המיצב בקרון הספרים בטבעון רציתי להעלות שיר חדש שהיצגתי בו ולא הספקתי,כי היו אירועים חדשים וחומרים חדשים. אולי אספר עליהם בהמשך (כשאגיע אליהם…) בינתיים אני מעלה את השיר  שרציתי להעלות. במיצב היצגתי אותו בתוך ספר שקיבלתי פעם במתנה בסופר פארם – ספר פרסומת לבושם. כך נראתה הכריכה: 

 DSCF4195 by you.

ביקשתי להצביע על הפער בין הדימוי שיש לנשים בתקשורת לבין  מצבן במציאות. 

 

         איפיגנייה

1

 הייתי איפיגנייה.
כן, כן.
אותי העלו על המוקד
באאוליס או איפה שזה לא היה, 
על שפת הים בכל מקרה.
האניות היו מוכנות להפליג.
המלחמה קראה להן.
כל הלוחמים ללא חת
חיכו שהים יסער
ובשביל זה
היה צריך
להרוג אותי .
כן, כן.
והרגו.
אבל נשארתי בחיים,
מי יודע איך.
אפילו כתבתי מחזה.
כן, כן.
תיארתי בו
כל מה שקרה
אחרי שנרצחתי.
המקום: טאוריס
הזמן: אחרי אאוליס
הדמות: כוהנת במקדש של ארטמיס
רוצחת יוונים.
כן, כן.
אתם לא מוכרחים להאמין.
מידי יום רצחתי יווני או שניים.
לא במו ידיי כמובן.
לצורך זה היו תליינים,
אבל אני טיהרתי
את הנידונים למוות
ושרתי.
שרתי מאוד יפה בזמן
שהתליינים רצחו.
זאת פשוט היתה
העבודה שלי,
אבל באיזשהו שלב
התפכחתי.
בזכות אחי.
פתאום הוא הגיע –
אורסטס.
כמה אהבתי פעם את אורסטס אחי –
לפני שנרצחתי.

2

 הסוף היה טוב.
אחי ואני וחבר של אחי
שקראו לו פילאדס
ברחנו מטאוריס
וחזרנו.
הבייתה.
ההורים כבר לא היו.
היינו רק שלושתינו –
אורסטס ופילאדס ואני.
מרוב שמחה
רקדנו ושרנו.
שרנו את השיר
"אני חוזר הבייתה"
של דורון מזר.
זה היה מצחיק.
צחקנו.
אחר כך נעשינו שוב עצובים
כי החדרים היו ריקים.
כי לא הבנו
שאנחנו עצמנו
ממלאים אותם.
יש דברים
שקשה מאוד להבין.

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שועי  On יולי 17, 2010 at 9:39 pm

    חני יקרה,
    היטב, היטב,
    במיוחד תומו של השני
    (-:

  • חני שטרנברג  On יולי 18, 2010 at 6:33 am

    תודה רבה, שועי יקר. אהבתי מאוד את הרשימה האחרונה שלך (וגם את אלה שלפניה) לא תמיד אני מוצאת את המילים המתאימות להגיב, אבל תמיד מתעוררות בי מחשבות בעקבות הקריאה וגם רגשות. הזדמנות להודות.

  • שוֹעִי  On יולי 28, 2010 at 10:32 pm

    (-:

כתיבת תגובה

