עירום וחשיפה – שירה בפריפרייה, רומי

שמחה לבשר על יוזמה חדשה שאני שותפה לה עם מיכל פירני ויעל קיין – קבוצת שירה בפריפרייה. כוונתנו לפעול למען הרחבת מקומה של השירה באזורנו –  לקיים  דו שיח בינה לבין אמנויות אחרות וכן לפעול בקהילה. האירוע הראשון  שלנו הוא ערב בנושא עירום וחשיפה שייערך בגלרייה מלאור בקיסרייה . הנושא  בהשראת תערוכה קבוצתית המוצגת במקום.   

                                                         הזמנה - קיסרייה by you.

                                                       מפת הגעה by you.
  
המשוררים יקראו שירים משלהם וכן שיר של משורר אהוב עליהם. אני מתכננת לקרוא שיר של ג'לאל א- דין רומי, ששיריו הם עבורי סוג של מעיין נובע. תמיד מרווים ומרעננים – סוג של מצפן שמזכיר לי שוב ושוב את הכיוון. 
 
  

                                                                                                       
קבל את הקושי.
למד את האלכימייה אשר בני
אנוש אמיתיים יודעים:
ברגע שאתה מקבל את הצרות
שניתנו לך, הדלת נפתחת.

ברך לשלום את הקושי
כחבר מוכר. התבדח עם ייסורים
שהובאו עליך בידי החבר.

צער ומכאוב הם בלויי בגדים ישנים
ומעילים שמשמשים לכסות,
ולאחר מכן מוסרים.
ההפשטה הזו,
והגוף שמתחתיה,
עירום וערייה ביופיו,
הם הם
המתיקות שבאה
אחרי הכאב.
  
השיר מתוך ההארה, הוצאת חיים אחרים, 2001. תרגם מאנגלית גיל רון שמע. 
     
 
                   נשמח לראות אתכם איתנו!     
בצירוף מקרים מיוחד שועי רז העלה פוסט על ליל אלמעראג' המתקרב. יש לי הרגשה שרומי היה אוהב את הפוסט הזה:
                                                         
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסף  On יולי 6, 2010 at 4:33 pm

    הערב הבא בפריפרית הרסוף?

  • חני שטרנברג  On יולי 6, 2010 at 6:41 pm

    כלומר? לא הבנתי את כוונתך, יוסף, אבל אתה מוזמן לערב הזה. כשאדע איפה הערב הבא ודאי אספר.

  • שוֹעִי  On יולי 6, 2010 at 9:11 pm

    חני יקרה,
    תודה רבה על הלינק ועוד יותר על שירו של מַוְּלַנַא, כפי שהוא מכונה בידי המוולווים (הדרווישים המחוללים של קוֹנְיַה). ובכלל, כדאי להכיר את הנפשות הפועלות בדרך אברהם…
    שירה סוּפית נהדרת של מיטב הקלאסיקונים הולכת ומִתרגמת לה במסתרים (דווקא לא אני הוא המתרגם, אבל אני שותף בסוד העניינים).
    אני מקווה שהדברים עוד יראו אור במהלך השנתיים הקרובות.
    וכרגיל, אשמח להתעדכן על האירועים הבאים. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות (-:

  • חני שטרנברג  On יולי 7, 2010 at 6:29 am

    שועי יקר,
    בכיף, שועי. דרך אברהם מאוד מעניינת אותי, ולשירה הסופית המתורגמת אני כבר מחכה. מאוד מעניינת הקרבה של הסופים לאומנויות -שירה, נגינה, ריקוד. אני מזהה בדרך שלהם פתיחות אמיתית. נוטים להשוות בין הסופיות לקבלה, אבל בקבלה, משום מה, אני לא מזהה אותה פתיחות וקרבה לאומנויות. אולי הן קיימות יותר בחסידות (במתכונתה הראשונית) שגם החשיבו בה את הריקוד והשירה (בעיקר הווקאלית – התפילה).

להשאיר תגובה

