בנוגע ל"רשימות"

כל כך הרבה פעמים רציתי לכתוב פוסט שמתייחס לחוויית הכתיבה ב"רשימות". היו כל מיני הזדמנויות: מספרי רשימות עגולים – 40, 50, וכו' ואפילו 100, מועדים מיוחדים, ובכל פעם משהו עצר בעדי.
עכשיו, לרגל השינוי, ברשימה ה- 117, אני נזכרת בתחילת המגורים שלי כאן, התחלה שלוותה בשמחה גדולה. חשתי התרוממות רוח כמו שקורה בתחילת התאהבות. אחר כך היו ירידות ושוב עליות, התקרבויות והתרחקויות, נחת ואי נחת, סערות ורגיעות – מערכת יחסים שעוד מעט ימלאו לה שנתיים.
אני חייבת הרבה ל"רשימות", לאורי ירדן ולאילן, לכותבים לקוראים ולמגיבים. לאתר היתה השפעה גדולה על חיי ועל יצירתי. אולי אפילו גדולה מידי, לכן היה זמן שבו התרחקתי. היה לי צורך לחזור לחיים האמיתיים. לאחרונה בעיקר ליוויתי את התערוכה והספר, ועכשיו כשהתערוכה עומדת להסתיים, גם הליווי מסתיים. מה שמעניין זה שתוך כדי התערוכה, עוד לפני שנודע לי על השינויים ב"רשימות", התחלתי לחשוב על פתיחת אתר, וזה כיוון שאני עדיין שוקלת.
מה שקורה לאחרונה ב"רשימות" מזכיר לי את הסיפור על אדם שבנו נפצע וכולם ריחמו עליו והוא שאל: "איך אתם יודעים שזה רע?" בהמשך קרו לו עוד כמה אסונות והוא כל פעם שאל "איך אתם יודעים שזה רע?" ובכל פעם מה שנראה רע הפך לטוב. בסוף פרצה מלחמה כל  צעירי הכפר התגייסו לצבא ונהרגו ורק הבן הפצוע לא יכול היה להתגייס ונשאר בחיים. (לא שזה טוב שצעירים של כפר שלם נהרגים, ובכל זאת הבן נשאר בחיים).

השינוי אינו טוב או רע, הוא שינוי, ונשאלת השאלה מה עושים בו. אני מאמינה שצריך לברך על דלתות שנסגרות בדיוק כמו על דלתות שנפתחות, כי בסופו של דבר הן סוללות את הדרך שבה אנחנו הולכים.
אנקדוטה מצחיקה: כשפתחתי את הבלוג פתחתי גם תיבת מייל לפי הדרישות, אבל כיוון שקיבלתי אי מיילים למייל הרגיל, חשבתי שהתיבה לא פועלת, ורק לפני לא כל כך הרבה זמן גיליתי שנאספו בה אי מיילים לא מעטים שלא ידעתי על קיומם, ויש כמה וכמה אנשים שקיבלו ממני תשובות באיחור גדול…
הרבה פונקציות אני עדיין לא יודעת להפעיל, אבל עכשיו כבר לא אטרח ללמוד. כמהגרת עתידית אלמד הכל מחדש בארץ החדשה שאליה אגיע. את הקשר עם "רשימות" אמשיך בכל מקרה אם כבעלת אתר או כבעלת בלוג שיפעל באופן אחר – וורדפרס או כל מילה לועזית אחרת, שלא אומרת לי הרבה בשלב הזה. אני מתכוונת גם להיעזר באורי, ירדן ואילן. סומכת עליהם, רוחשת להם הערכה רבה ומודה להם מקרב לב על פועלם.
מה שכן אשמח להחליף סוף סוף את התמונה הלא מוצלחת שבחרתי ל"רשימות", וכל נסיונותיי להחליף אותה עלו בתהו. אז כעין תיקון מאוחר אני מצרפת לפוסט הזה צילום שצילם אותי לאחרונה הצלם שצילם בתערוכה.

תודה מקרב לב לכל מי שהשתתפו אתי בחוויית הכתיבה ב"רשימות". מקווה שתמשיכו להשתתף, כי אני לא מפסיקה. זה רק סיכום ביניים של הרשימה הי117 .

 

                                                   פורטרט 1

insitu_init_page_photos_user_description_div('4089119928', 240);

    

מעדיפה לקבל תגובות במייל. דרך צלחה לכולנו!

                                                                  

Both comments and trackbacks are currently closed.
