הזאב שהתחפש למורה למשחק

 

ראשית ברצוני להתנצל בפני הזאבים שמעולם לא עוללו לי רע או למישהי או למישהו שאני מכירה, וגם לא קראתי או שמעתי על מעלליהם הרעים בכלי התקשורת. הזאב ברשימה הזאת הוא מטאפורה, וגם גלגול – גלגול של הזאב שהתחפש לסבתא מהסיפור "כיפה אדומה" .
לכאורה הדבר לא הגיוני: הרי אפשר היה לראות בציורים שמדובר בזאב, וגם "כיפה אדומה" העלתה את האפשרות הזאת בדעתה, ולכן, כזכור, שאלה את כל השאלות בנוגע לאזניים לפה ולאף.
נשאלת , אם כן, השאלה למה לא ברחה, והתשובה היא ש"כיפה אדומה" לא ברחה, כי בתוך תוכה רצתה להאמין שמישהי שנראית כמו חולה  ושוכבת במיטה של סבתא  ולבושה כמו סבתא , היא, אכן, סבתה החולה. בדיוק כמו שתלמידותיו לשעבר של חנן גולדבלט רצו להאמין שמישהו שמציג את עצמו כמורה למשחק ומתנהג כמו מורה למשחק הוא, אכן, מורה למשחק, ויסייע להן להגשים את חלומותיהן להפוך לשחקניות מפורסמות כמוהו.
בחלומות האלה היתה אולי תמימות, אבל לא היה  בהם שום דבר רע. רע היה רק בניצול לרעה של החלומות האלה על ידי אנס שהתחפש למורה למשחק. ולמה אני מכנה את חנן גולדבלט אנס? כי כך קבע בית המשפט, ולא מצאתי שום סיבה לפקפק בקביעתו. ולמה אני מכנה את הוראת המשחק, במקרה של גולדבלט, תחפושת? כי אדם שאונס את תלמידותיו הקטינות אינו ראוי לתואר מורה. ספק אם הוא ראוי לתואר אדם.
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורית  On יולי 6, 2008 at 1:02 pm

    על המילים הבהירות. גם ההשוואה לסיפור "כיפה אדומה" מעניינת.

  • טלי  On יולי 6, 2008 at 3:12 pm

    ושחנן גולדבלט אכן אנס ואכן ניצל את מרותו כמורה וכמי שיכול, לכאורה, "לסדר תפקידים" לבחורות הצעירות.

    אבל אני חולקת עלייך לגבי עניין התחפושת- הוא אכן היה מורה למשחק, הוא לא התחזה, הוא כן ניצל לרעה את תפקידו ומעמדו, זה לא אותו דבר.

    מעבר לזה, עם כל הסלידה המוחלטת והאמיתית שיש לי מהמעשים שלו (שהיו נורמה מקובלת בתקופת "לול" ההוללת, למשל, מה שלא מקטין מילימטר מחומרתם), נעשה לו עינוי דין, הוא ישב שלוש שנים במעצר בית בלי משפט ובנקודה הזאת אני מקבלת את הטענה על הקשר בין זה לבין הפרסום שלו.

    וההשוואה לזאב של כיפה אדומה מתבקשת ומדוייקת ביותר!

  • אסתי  On יולי 6, 2008 at 3:56 pm

    באמת יש כאן זאב בתחפושת של כבש.

    ומודה שעד עכשיו קשה לי נורא להאמין שחנן גולדבלט אכן עשה את המעשים בהם הואשם. (כנראה שהתחפושת עבדה ועובדת)

    וזה המקום להגיד שהרשימה שלך כל כך מרעננת כי תוקפת את הנושא מכיוון לא צפוי ומפתיע. כזה שלא חשבתי עליו ולכן הוא גם מעניין וגם מאתגר את המחשבה.

    תודה.

  • חני  On יולי 6, 2008 at 5:39 pm

    אורית – 🙂 ואפילו עוד אחד 🙂

    טלי – גם לי אין ספק שהוא עבד כמורה למשחק.
    (לא יודעת אם הוא עובד בזה גם כיום, לא יודעת מה היתה ההכשרה שלו להוראה) הכוונה שלי היתה שאדם שפועל כמוהו הוא לא באמת מורה מבחינה פדגוגית ומוסרית, ולאו דווקא מבחינה מקצועית כמורה למשחק.
    ובקשר למעצר הבית אני באמת לא יודעת מה היתה הסיבה שבגלל הוא ישב במעצר בית ולמה ההליכים התארכו כל כך. אולי דווקא הלכו לקראתו בעניין של מעצר הבית? אולי מישהו אחר במקומו היה יושב בבית הסוהר בתקופה הזאת או בבית מעצר?
    ונשאלת גם השאלה האם נאשמים אחרים זוכים למשפטים מהירים יותר או שמדובר בבעייה כללית של מערכת המשפט שגם נאשמים אחרים סובלים ממנה.
    ואני מסכימה איתך שמדובר גם באדם שפעל בתוך נורמות חברתיות מסויימות, אבל כפי שאמרת העובדה הזאת לא מקטינה את חומרת מעשיו.

    אסתי – לא יודעת למה, אבל לי לא כל כך היה קשה להאמין, אולי מפני שכמו טלי אני מודעת לנורמות החברתיות שבתוכן הוא פעל. אפשר לראות אותן גם בהתנהגות של החברים שמגינים עליו, ולא מעלים בדעתם, אפילו לרגע (בכל אופן לא בפומבי) שאולי יש צדק גם בדברי המתלוננות, ואפילו תוקפים אותן. פשוט בושה.

  • חני  On יולי 6, 2008 at 8:15 pm

    מצאתי פוסט של אחת הנפגעות שכותבת שההליכים מתארכים בגלל חנן גולדבלט עצמו. הנה:

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=487943

  • חני  On יולי 6, 2008 at 8:25 pm

    זה הבלוג של מאיה, המתלוננת שחשפה את פניה באומץ רב בטלוויזייה. אני מעריכה אותה מאוד.

  • שיראל  On יולי 12, 2008 at 10:19 am

    אוי, הורידו את הבלוג שלה? ניסיתי להכנס ללינק והוא לא פעיל.

  • חני  On יולי 12, 2008 at 10:50 am

    אין לי מושג מה הסיבה. הוא היה פעיל בהחלט כשאני היגעתי אליו.

Trackbacks

להשאיר תגובה

