חם…חם מאוד…שורף

חם…חם מאוד… שורף… ככה נהגנו להגיד כשהיינו ילדים ושיחקנו במשחק שבו החבאנו חפץ ומישהו חיפש, וזה מה שאני מרגישה עכשיו, כשאני מתקרבת למועד פתיחת התערוכה החדשה שלי "סיפורים במגרה" בגלרייה בגן שמואל.
ביום ראשון הבאתי את החפצים לגלרייה. לילה לפני כן כמעט לא ישנתי מרוב התרגשות ומתח. אמנם תכננתי הכל מראש, אבל לא ידעתי איזו אוירה תיווצר. דווקא מפני שהנושא לא קל – סיפורי האמהות שלי – היה חשוב לי שלא תיווצר אווירה כבדה מידי, ורק אחרי שהעבודות מצאו את מקומן נרגעתי.
אנשים רבים, וביניהם גם קוראי הבלוג, איחלו לי הצלחה, ומצאתי את עצמי שואלת את עצמי מהי הצלחה עבורי. אז מה שחשוב לי קודם כל, זה שאני ארגיש טוב עם מה שקורה, שהתהליך יהייה משמעותי עבורי. לשמחתי קרה לי נס קטן (או, בעצם, גדול) שסייע לי בעניין הזה.
זמן קצר לפני שהעברתי את העבודות לגלרייה עברתי סדנה מדהימה שנקראה "השולחן המשפחתי" עם דודי מעיין בתיאטרון הידית. הסדנה עסקה בדיוק באותם נושאים שבהם עוסקת התערוכה שלי וסייעה לי מאוד להבהיר כמה עניינים שדרשו בירור. אספר עליה ביתר פירוט בהמשך.
ועדיין המיצג שיוצג באירוע הפתיחה עוד לפניי, ושוב אני קצת מתוחה ומתרגשת, כי הוא עדיין לא התרחש. איבון בות, השחקנית, ואני עדיין עורכות חזרות ושינויים, כי זה טיבו של מיצג וזה גם הסיכון והיופי שבו – הוא לא קורה עד שהוא קורה.
כשהיינו ילדים היה לנו שיר משחק ששרנו כשקפצנו בחבל: "אני מזמינה אותך ליום הולדתי אשר יתקיים ביום… בשעה…" ואז קפצנו על פי מספר השעות. אני מרגישה כמו מישהי שמסובבת חבל ענקי ומזמינה את מי שקורא לקפוץ אתי שש פעמים, כי אירוע הפתיחה שבו יוצג המיצג יתקיים ביום שבת הקרוב בשעה 18.00.

וזאת ההזמנה למי שפספס.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • טלי  On יוני 3, 2008 at 7:31 pm

    אצלינו אמרו בסוף "רותח", אבל העיקר הכוונה.

    בשבת אני עולה ירושלימה לקראת חתונה של חברה טובה, מצטערת.
    לא פשוט להגיע מחיפה לגן שמואל בלי רכב אז אני לא מבטיחה אבל אשתדל ושיהיה באמת בהצלחה- בדיוק כפי שתגדירי את ההצלחה!

  • חני  On יוני 3, 2008 at 7:53 pm

    נראה לי שגם אצלנו אמרו קודם "רותח" ורק אחר כך "שורף".
    ואם ייצא לך להגיע תודיעי לי במייל ואולי גם אני אוכל לקפוץ אז ונוכל להיפגש.
    ותודה שוב על האיחולים.עוד משהו שמתקשר אצלי להצלחה זה היכולת לגעת בליבם של אנשים.מקווה שזה יקרה.

  • אסתי  On יוני 3, 2008 at 9:28 pm

    ואני מבטיחה להגיע (מלבד אם יהיה איזה פורס מאז'ור כמובן)

  • חני  On יוני 3, 2008 at 10:42 pm

    אני מחכה לך 🙂

  • דפנה לוי  On יוני 5, 2008 at 7:05 am

    אני קוראת כעת את שיריך ויודעת מה שידעתי, למען האמת, גם קודם – שאת יוצרת משובחת ביותר.

  • חני  On יוני 5, 2008 at 9:24 am

    הבוקר כבר ראיתי
    טיפת טל על עלה
    ושמעתי ציפורים מצייצות,
    ועכשיו התגובה הזאת שלך,
    שמזכירה לי את השיריקוד:
    "אני עומדת במעגל ומביטה סביבי,
    אני מושיטה את ידי לחברה שלי,
    ביער ביער ביער נצא לרקוד"-
    לא יכולתי לבקש לעצמי
    המשך יותר טוב.
    אז תתכונני דפנה, תתכונני,
    כי עוד רגע אני מגיעה אלייך,
    והיער קרוב.

כתיבת תגובה

