געגועים

 

נולדתי עם חץ של געגועים תקוע בחזי. איש לא ידע על קיומו מלבדי. בהתחלה היה קטנטן עד שבקושי אפשר היה לחוש בו, אבל הוא הלך וגדל יחד אתי. מתישהו התחיל להפריע לי. לא היה נוח לשכב איתו על הבטן, וגם על הצד הפריע ועשה בעיות. באיזשהו שלב שלפתי אותו, אבל נשאר חור, שמאז מתרחב ומתכווץ על פי העונות. העונה הזאת התרחב מאוד. הלילה, למשל, פגשתי בחלום את דוד צבי, איש טוב מקריית חיים. כשהיינו ילדים הביא לנו תמיד פלאפל מהדר, ואנחנו שמחנו לקראתו כאילו מלך אנגלייה הגיע לביקור. הוא נפטר לפני כשלוש שנים, אחרי שכל חייו התגעגע אל אחיו שנהרג במלחמת השחרור מיד אחרי שהצליח להינצל מהמוות שארב לו במלחמת העולם השנייה. אמנם בחלום לא התגעגעתי אליו, כי שוב ראיתי אותו. בחלום שמחתי, אבל בערות הגעגועים חזרו. היו אלה געגועים יד שנייה. עכשיו החור שב ונסגר. עוד מעט שוב אצחק, ושוב לא ייראו עליי כלום.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הזוייה  On מאי 7, 2008 at 11:46 am

    סופת רעמים פנימית שמשתוללת , מידי פעם היא שוככת ולעיתים היא מכה בכל עוצמתה.
    כמו בימים הקרבים ליום הזיכרון.
    למען אמת אני כל יום זוכרת אותם, אפילו לפעמים אני רואה אותם באנשים שאני פוגשת ברחוב, הם מזכירים לי אותם ואני חולפת על פניהם לפעמים בוכה, לפעמים מחייכת.

    מי שאין בו גַּעְגּוּעַ סימן שהוא לא חי.

  • דפנה לוי  On מאי 7, 2008 at 11:53 am

    געגועים מכים בנו במקומות הכי דקים, הכי רגישים, הם פולחים את הלב והגוף ומטלטלים את הנשמה. ולפעמים כמו שכתבת החלומות הם פיתרון נהדר לגעגועים, 'המפגשים' עם יקירי משמחים גם אותי.

  • יעל  On מאי 7, 2008 at 12:00 pm

    חני ,
    את שוזרת מילים באומנות ,עיקר הרעיון לא בא ככותרת .הוא מופיע כמעט בהפתעה .בעיני זה מופלא .

  • חני  On מאי 8, 2008 at 12:56 pm

    הזוייה- אהבתי מאוד: "מי שאין בו געגוע סימן שהוא לא חי"
    דפנה – שמחה שגם את נפגשת
    ויעל – והמילים שלך כל כך משמחות.

    חג עצמאות שמח לשלושתכן ולכל הקוראים 🙂

  • טלי  On מאי 8, 2008 at 2:41 pm

    לא יודעת איך לנסח את זה עכשיו באופן יותר שנון, מקורי או מתוחכם, אבל התרגשתי לגמרי והזדהיתי לגמרי.

  • חני  On מאי 8, 2008 at 9:05 pm

    הדמעות שראיתי בעיניך הן שכרי – וגם אני אומרת ככה. תודה.

להשאיר תגובה

