אם הייתי צלמת

 

הצילומים  הנפלאים האלה של יורם קופרמינץ וגם אלה גרמו לי לכתוב, כתגובה, את השיר הבא:

 

אם הייתי צלמת הייתי מצלמת
בדיוק ככה גרמנים:
לא יוצאת החוצה אל הקור והשלג.
נשארת בפנים, בחדר,
עם המזגן והחלון המסורג,
ומשאירה אותם בחוץ –
שימשיכו בחייהם,
שאין לי בהם חלק,
ויניחו לי להמשיך בחיי,
שלצערי הם לקחו בהם חלק
למרות רצוני.

הבניין ממול
נראה כמו בית כלא.
מגיע להם!
ורק נדמה שאני כלואה
כאן בפנים.
בעצם הם אלה שכלואים
שם בחוץ. 

לרגע נדלק אור
באחת הדירות –
מי הדליק?
רוכב אופניים חולף
עם תרמיל על הגב –
לאן הוא נוסע?
אולי הוא בורח ממישהו?
ממישהי?
זוג מתנשק –
הבחורה עומדת עם ידיים
שמוטות ופתוחות
כאילו מגיע לה
שיחבקו וינשקו אותה,
ומי מחבק?
בחורה?
בחור?
ודאי יש לו/לה שם
והורים,
אולי בני גילי.

לא…
היא עומדת שם
כמו ציפור
שעוד רגע עומדת לעוף.

שלא ברצוני,
לרגעים,
אני לוקחת חלק.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שרון רז  On אפריל 21, 2008 at 9:00 pm

    כן, יפה
    גם אני חשבתי שההחלטה לצלם מבפנים היא החלטה מרתקת והצילומים מעוררים מחשבה, יפה שהקדשת לכך שיר, שזה עורר אותך לזה
    הוא נוהג להיות מבריק לא מעט פעמים, יורם

  • חני  On אפריל 21, 2008 at 10:29 pm

    התגובה שלך מאוד מעודדת אותי. התלבטתי מאוד אם לפרסם את השיר, גם בגלל הנושא הטעון מבחינתי, ובעיקר כיוון שהתייחסתי לצילומים של יורם בלי לבקש ממנו רשות, ואולי באופן שונה מאשר הוא מתייחס אליהם. בסופו של דבר הכרעתי ביני לבין עצמי למען החירות האמנותית ולחצתי על מקש השיגור.
    בהזדמנות הזאת אני רוצה לספר לך שגם הצילומים שלך של בניינים ישנים מאוד נוגעים בי, ואפילו עוררו בי את החשק לצלם את שכונת ילדותי – הבעייה היא שאני לא צלמת, אם כי יש הרבה רגעים שבהם מתחשק לי ללכוד מראה מסויים – כמו צלמת.
    והשיר…הוא עלה מעצמו למראה הצילומים…

  • שרון רז  On אפריל 22, 2008 at 2:47 pm

    תודה רבה

  • רונית  On אפריל 23, 2008 at 10:00 am

    את משוררת גדולה

  • חני  On אפריל 23, 2008 at 5:10 pm

    שימחת אותי מאוד.

  • דני נאמן  On דצמבר 5, 2008 at 5:44 pm

    אני עובר על השירים שלך ואת חלקם אוהב מאד. אוהב היא אולי מילה לא מדוייקת, מפני שהתגובה היא לא לשירים אלא לתחושות שהם מעוררים.

  • חני  On דצמבר 6, 2008 at 12:40 pm

    למה אוהב היא מילה לא מדוייקת? אני מכל מקום אוהבת אותה, ואם אתה שואל אותי אז מה ששיר אמור לעשות זה לעורר תחושות. ואם אתה אוהב את התחושות שהם מעוררים בך עבורי זאת מחמאה גדולה מאוד.

להשאיר תגובה

