הוצאה לאור אלטרנטיבית

כן, "הוצאה לאור אלטרנטיבית" הוא הנושא שעליו התכוונתי מלכתחילה לכתוב ב"רשימות". רציתי לספר איך לא הוצאתי את הקובץ השני של שיריי בספר, אלא כתבתי אותם על גבי חפצים, ואיך עיבדתי רומן שכתבתי בפרוזה למחזה ועל ההתקדמות בהעלאתו.

על השירים הכתובים על החפצים כבר סיפרתי, וגם העליתי תמונות, אבל את הרומן, שהפכתי למחזה, ובימים אלה אני עוסקת בבימויו, עדיין לא הזכרתי, בעיקר מפני שהעבודה עליו עדיין בתחילתה. אני מקווה שהיא תעלה יפה ואספר על התהליך בהמשך.  

ולמרות זאת אני חשה צורך לחזור אל הנושא הראשוני שעליו רציתי לכתוב – "הוצאה לאור אלטרנטיבית". אחת הסיבות העיקריות שבגללן בחרתי בו, היה  הרצון שלי להיחלץ מהתלות בהוצאות הספרים, במדורי ספרות ותרבות בעיתונים ובכתבי עת למיניהם. היה חשוב לי להגיד, שיש דרכים נוספות להוציא לאור דברים שכותבים, ומה שקרה זה שמאז שהאתר החדש שלי עלה, גם הוא הפך עבורי, בעצם, לסוג של "הוצאה לאור אלטרנטיבית". 

לכותבים הותיקים של "רשימות" זה ודאי ידוע מזמן. עבורי החווייה הזאת היתה חדשה – גם לאינטרנט התוודעתי לא לפני המון זמן – ואני מרגישה שקצת נסחפתי לעבר נושאים שעליהם לא התכוונתי מלכתחילה לכתוב. אני גם לא הכי מרוצה מכמה תגובות שהגבתי לכותבים אחרים, אבל אין מה לעשות, זה כנראה חלק מהעניין  של "יציאה לאור".

 

אני מצרפת שיר חדש שכתבתי בנושא הזה. 

 

       היישות השירית החדשה שלי

       שבנתה לאחרונה בית באויר,

       חביבה עליי מקודמתה

 שראתה את עצמה גרה אי שם בעתיד

 בארמון של נייר.

 

ראשית, כי העתיד, מעצם טבעו, מפוקפק,

שנית, כי ארמון יותר יקר,

שלישית, כי בשביל כמות הנייר

שהייתי זקוקה לה,   

היה צריך לכרות יער.

 

רביעית, כי נייר

הרבה יותר בעייתי לעיכול

(תשאלו את יחזקאל)

      חמישית, כי אי אפשר לדעת

      מי ישמור על הארמון

      (כבר יצא לי להכיר שומרת אחת

      שלא הייתי רוצה לפגוש שוב)

     

      ושישית, כי הרבה יותר כיף לשיר 

      כשעפים באויר,

      ושביעית –

     (תשאלו את לאה גולדברג)   

     בגלל השכנים.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • הגר אלון  On ינואר 28, 2008 at 8:31 pm

    חני אהובה ונפלאה שכמותך, המון אהבה וברכות השיר כל כך את.

  • אמיתי סנדי  On ינואר 28, 2008 at 8:47 pm

    שלום חני.
    אני מפרסם מידי פעם טיפים והמלצות למו"לים עצמאיים,
    אולי תמצאי את הפוסטים שלי שימושיים בעתיד.

  • אמיתי סנדי  On ינואר 28, 2008 at 8:48 pm

    קישור ישיר לפוסטים הרלוונטיים – במילה אתר בהודעה זו.

  • טלי  On ינואר 28, 2008 at 9:03 pm

    גם אני, איכשהו, עדיין לא הגעתי לכתוב על נושא מרכזי שעליו התכוונתי לכתוב כאן, אבל זה באמת חלק ממה שקורה כשיוצאים לעולם.
    הגדרת במדוייק את התהליך שקורה כאן ב"רשימות", וקורה גם בסיטואציות אחרות בחיים- כשאנחנו יוצאים לאור (במובן המילולי של המושג…), יש הפתעות. הפתעות טובות, מרגשות וגם פחות נעימות, ובאמת שאם חיפשת דרך להוציא דברים שכתבת בדרך שאיננה ספר-גם הבלוג זו דרך מצויינת.

  • חני  On ינואר 28, 2008 at 10:07 pm

    הגר,
    איזה כף לפגוש אותך כאן! תודה על התגובה המרגשת.
    אמיתי,
    תודה גם לך. נכנסתי לאתר שלך ואקרא בו עוד בהמשך.מי יודע, אולי יום אחד גם אהפוך למו"לית…
    טלי,
    את בהחלט אחת מאלה שאליהן התכוונתי כשכתבתי בשיר:"בגלל השכנים". תודה על ההבנה והעידוד.

  • דפנה לוי  On ינואר 29, 2008 at 7:27 am

    כשכנה, אני לא רק מזדהה, אני שמחה שעברת לגור בבניין…
    השיר כל כך משוחרר ואני מקווה להצליח לעוף כמותך

  • דפנה לוי  On ינואר 29, 2008 at 10:30 am

    ולי האתר דווקא הזכיר את כסית המיתולוגית ז"ל, מגדל השן של ידועים, ידענים (וגם לא מעט … ידעונים). אני אוהבת (ואולי מאוהבת) בגימיק שלך לכתוב על כל דבר. לאחרונה בהשראת הפוסט שלך, מצאתי את עצמי מביטה בעין כותבת על קליפות תפוז, עלי לימון, מכוניות חונות וכיוצ"ב. מקווה להחלים במהרה (בתקופה מסויימת שהטרנד היה הדבקת מפיות אחז בי חיידק דומה).
    ושוב אני מודה לך (כמו בכל פעם שאני מבקרת באתר שלך) על הרעיונות הנהדרים שאת תורמת לי.

  • חני  On ינואר 29, 2008 at 5:25 pm

    אפשר גם סוכר וגם קמח וגם ביצים, דפנה מהזאטוטון תביא את המתכון,ועד שהעוגה תהייה מוכנה נשמע עוד פרטים על קופי הבונובו…אני כבר במטבח שמה מים לקפה…

  • טלי  On ינואר 30, 2008 at 4:36 pm

    בשבילי תה צמחים בלי סוכר…

    (לא בגלל הפוזה, נשבעת שזה טעים לי)

  • מיכל  On ינואר 31, 2008 at 7:05 pm

    היכולת לחפש ולמצוא אלטרנטיבות היא חשובה. מהותית בעיני.

  • גבריאלה  On דצמבר 16, 2008 at 9:35 am

    היי חני, זאת באמת שאלה גדולה שמן הסתם תמשיך להישאל.
    הוצאה לאור אלטרנטיבית זה פרסום באינטרנט אם בצורת בלוגים או אתרים סטטיים או כל מיני פורמטים דיגיטליים אחרים, כגון
    PDF
    ועוד רבים אחרים.
    השאלה אם זה באמת מספק ובאמת יכול לבוא במקום הספר המודפס, או בנוסף אליו….
    ככל הידוע לי, לגבי מה שקורה בעולם ההוצאה לאור, הפרסום הדיגיטלי בא כתוספת ולא כתחליף…. וגם מבחינת החוויה האישית שלי, אין תחליף לספר המודפס.
    אולי קשה לשנות דפוסים מושרשים כל כך…
    אולי אצל הדור הצעיר שגדל עם האינטרנט זה שונה, אין לי מושג… ימים יגידו.

  • חני  On דצמבר 18, 2008 at 8:58 pm

    בזמן שבו כתבתי את השיר שמחתי על האפשרות לפרסם ברשת בעיקר כשפרסום ספר שירים הוא עניין יקר ומסובך כל כך מבחינת הפצה.
    גם לתחושתי היום אין תחליף לספר המודפס, אבל מצבו הבעייתי עדיין לא גורם לי הרגשה טובה.
    ותודה, גבריאלה, על התגובה.

  • גבריאלה  On דצמבר 18, 2008 at 9:37 pm

    בהקבלה לרפואה משלימה (בניגוד לאלטרנטיבית), אולי אפשר לדבר על הוצאה לאור משלימה

כתיבת תגובה

